გიზიარებთ ჩვენი ქართული ენის პედაგოგის ნინო იორდანიშვილის სტატიას კითხვის საათთან დაკავშირებით:
დაწყებით კლასებში კითხვის საათი პირველ რიგში ფოკუსირებულია მოსწავლეთა დამოუკიდებლობაზე, კითხვის უნარების განვითარებაზე და კითხვის მიმართ პოზიტიური დამოკიდებულების ჩამოყალიბებაზე. სკოლაში სასწავლო პროცესის განმავლობაში კითხვის საათი ტარდება ისე, რომ ბავშვებს მაქსიმალური დამოუკიდებლობა და მოქნილობა ჰქონდეთ.
კითხვის საათის რამდენიმე ძირითადი მიდგომა:
1. ინდივიდუალური კითხვა: ბავშვებს ხშირად ეძლევათ შესაძლებლობა, თავად შეარჩიონ წიგნი ან ტექსტი, რომელიც მათ აინტერესებთ. მასწავლებლები ხელს უწყობენ სხვადასხვა ჟანრებისა და თემების კითხვას, რომ ბავშვებმა განივითარონ როგორც კითხვის, ასევე თვითმართვის უნარები.
2. წრიული კითხვა: კლასის გარკვეულ ნაწილში, მოსწავლეები კითხულობენ წიგნებს ხმამაღლა წრეზე ან ჯგუფებად. ამ პროცესში პედაგოგი ანალოგიურად ჩართულია და აქტიურად მართავს კითხვასთან დაკავშირებულ დისკუსიებს, რათა გააღრმავოს გაგება და გააუმჯობესოს მოსმენის უნარი.
3. დისკუსიები: დაწყებით კლასებში დიდი მნიშვნელობა ენიჭება არა მხოლოდ კითხვის პროცესს, არამედ ტექსტის გააზრებასაც. ხშირად, მასწავლებელი ბავშვებთან ერთად განიხილავს წაკითხულ ტექსტს, სვამს ღია კითხვებს, რომელიც მოუწოდებს ბავშვებს გამოხატონ საკუთარი აზრები, გააანალიზონ პერსონაჟების ქცევა ან მოვლენების მნიშვნელობა.
4. შემოქმედებითი აქტივობები: კითხვის საათის შემდეგ ბავშვებს შეიძლება შესთავაზონ შემოქმედებითი დავალებები, როგორიცაა ნახატების შექმნა, პერსონაჟების როლის თამაში, ან მცირე ნაწარმოების დაწერა წაკითხულის მიხედვით. ეს ხელს უწყობს მათ ფანტაზიასა და შემოქმედებით უნარებს.
5. ტექნოლოგიების გამოყენება: კითხვის საათი შესაძლოა ინტეგრირებული იყოს ტექნოლოგიებთან, სადაც ბავშვები იყენებენ ელექტრონულ ან აუდიოწიგნებს.
ეს განსაკუთრებით ეხმარება იმ ბავშვებს, ვისაც კითხვა უჭირს ან აქვთ სპეციალური საჭიროებები.
6. ბიბლიოთეკის ინტეგრაცია: სკოლაში ბიბლიოთეკა მნიშვნელოვან როლს ასრულებს. ბავშვებს აქვთ თავისუფალი წვდომა ბიბლიოთეკებში, სადაც შეუძლიათ აირჩიონ წიგნები და წაიკითხონ საკლასო ოთახში ან დამოუკიდებლად.
7. გარემო და მიდგომა: კითხვის საათი დამშვიდებულ, კომფორტულ ატმოსფეროში ტარდება, სადაც მასწავლებლები მოსწავლეებს არ აიძულებენ სტრესის ქვეშ კითხვის პროცესს. ბავშვებს აქვთ თავისუფლება, შეისწავლონ ახალი ტექსტები საკუთარი ტემპით, რაც ხელს უწყობს კითხვის მიმართ ინტერესის გაღვივებას და არა მარტო აკადემიური უნარების განვითარებას.
UG School
Cambridge International School |